Inhaken

In januari dit jaar ben ik gevraagd deel te nemen aan het project Stof, Wol en Opera van St. De Noorderparkkamer, een cultureel en kunstzinnig bolwerk in Amsterdam Noord.
Mijn doel is om samen met bewoners uit dit stadsdeel het interieur van de Noorderparkkamer al handwerkend op te fleuren. Hiervoor werk ik samen met Mira ter Braak, vrijwilligers van het Dag Activiteiten Centrum van Cordaan en de dames van de Stoffenkamer.
We haken en breien poefen en kussens. Maar ook steken we oude meubels op bijzondere wijze in een nieuw jasje. Allemaal met Zpaghetti!
Kringloopbedrijf de Locatie, Hoooked en creatieve winkel Handmade Heaven ondersteunen ons.
Op deze blog volg je het wel en wee van mjin deel van het project. Veel plezier!

Babette van Harsselaar


woensdag 23 maart 2011

De dames van de Stoffenkamer!

Hier zijn ze dan, mijn toppers uit de Stoffenkamer. Ze breien en haken maar ook naaien elke dinsdagmiddag met elkaar in de Noorderparkkamer. Daarnaast kletsen ze vooral ook heel veel en schromen ze niet om schuine moppen te tappen. Brenda is the leader of the gang en verzint telkens iets nieuws om met de dames te maken. En dat doen ze goed met zijn allen. Als een op hol geslagen haakclub zijn ze voor mij aan de slag gegaan. Het resultaat? Ongeveer TIEN mooie poefen in bijna 2 weken! Esther, Brenda, Ria, Tiny en Riet bedankt!

Een stapeltje poefen waar snel vulling in komt
De Zpaghetti-Angels in de zon
Zpaghetti-Angels met hun maaksels


Brenda en Tiny in actie
Esther haakt het laatste rondje
Plundra

Inmiddels staat de teller van het project op 10 vrijwilligers en 15 poefen en kussens. Ik ben heel blij met zoveel haakhulp. Ik ben al bijna door de helft van de voorraad Zpaghetti heen, de opslag ligt er al best geplunderd bij. 


2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat er al zoveel vrijwilligers zijn. mooie foto's ook. http://nightessie.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, goed he? En er wordt met veel plezier gehaakt en gebreid. Dat is erg leuk om te zien. Stay tuned, want er komt snel weer een nieuwe lading foto's!

    BeantwoordenVerwijderen