Inhaken

In januari dit jaar ben ik gevraagd deel te nemen aan het project Stof, Wol en Opera van St. De Noorderparkkamer, een cultureel en kunstzinnig bolwerk in Amsterdam Noord.
Mijn doel is om samen met bewoners uit dit stadsdeel het interieur van de Noorderparkkamer al handwerkend op te fleuren. Hiervoor werk ik samen met Mira ter Braak, vrijwilligers van het Dag Activiteiten Centrum van Cordaan en de dames van de Stoffenkamer.
We haken en breien poefen en kussens. Maar ook steken we oude meubels op bijzondere wijze in een nieuw jasje. Allemaal met Zpaghetti!
Kringloopbedrijf de Locatie, Hoooked en creatieve winkel Handmade Heaven ondersteunen ons.
Op deze blog volg je het wel en wee van mjin deel van het project. Veel plezier!

Babette van Harsselaar


donderdag 17 maart 2011

Vorderingen vanuit het DAC

Vorige week zat ze nog wat stilletjes naast me, volgens mij ging het even niet zo goed met haar. Vandaag kan ze gelukkig weer lachen. Irma haalt trots haar gehaakte kussen van gele Zpaghetti tevoorschijn. Prachtige steken in een zonnige kleur. Oe die staat vast mooi straks in het groen van het Noorderpark! Eerst nog even de vulling erin, dan zal ik een foto plaatsen. Inmiddels is Irma aan haar derde kussen begonnen, ook deze gaat als een speer. Ik beloof volgende week de biljartgroen mee te nemen. Irma is hoooked aan Zpaghetti moet u weten.   


Terwijl Anita Meijer iets later keihard uit de boxen knalt, werken we met zijn 3-en rustig door aan onze werkjes. Willie breit er lustig op los, ze heeft al 1 kant van haar grote cognackleurige kussen af. Het breien is wat zwaarder dan het haken omdat alle steken op 1 pen moeten blijven zitten. Het kan dan na een tijdje ook best wat spierpijn geven. Maar Willie staat haar vrouwtje en is aan het eind van de middag al bijna halverwege de achterkant van haar kussen. Ze breit heel netjes en strak waardoor het weefsel een mooie structuur krijgt. Ik ben benieuwd hoe het kussen er volgende week uitziet.


En ik, ik haak voor het eerst een rondje zoals Ans me vorige week heeft voorgedaan. Het wordt eindelijk eens geen flapperende pannenkoek zoals mijn eerdere probeersels. 




Voor wie zich nog wil opgeven...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten