Inhaken

In januari dit jaar ben ik gevraagd deel te nemen aan het project Stof, Wol en Opera van St. De Noorderparkkamer, een cultureel en kunstzinnig bolwerk in Amsterdam Noord.
Mijn doel is om samen met bewoners uit dit stadsdeel het interieur van de Noorderparkkamer al handwerkend op te fleuren. Hiervoor werk ik samen met Mira ter Braak, vrijwilligers van het Dag Activiteiten Centrum van Cordaan en de dames van de Stoffenkamer.
We haken en breien poefen en kussens. Maar ook steken we oude meubels op bijzondere wijze in een nieuw jasje. Allemaal met Zpaghetti!
Kringloopbedrijf de Locatie, Hoooked en creatieve winkel Handmade Heaven ondersteunen ons.
Op deze blog volg je het wel en wee van mjin deel van het project. Veel plezier!

Babette van Harsselaar


zondag 17 april 2011

Het piepschuimimperium





Het moment waar ik al een paar weken naar uitkijk is er eindelijk: de poefen krijgen hun welverdiende vulling. Kleine korrels piepschuim gaan in een binnenzak, die ritsen we dicht en stoppen we in het gehaakte omhulsel van de poef. 
De piepschuimkanonnen staan al klaar, Mira hanteert met glans haar vulgereedschap en ik hou me bezig met het dichthaken van de bovenkantjes als alles er eindelijk inzit. Het wordt als vanzelfsprekend een takkebende van jewelste. Op het gras, in ons haar, op onze kleding, zelfs in mijn sokken vond ik er wat. Overal piepschuim! It's a long way... Gelukkig schijnt de zon en vloeit de ranja rijkelijk.



Met aan het eind van de middag dit als resultaat; een flinke berg poef. Mooi om ze zo bij elkaar te zien liggen. Allemaal zijn ze anders en toch ook weer niet. Grappig om te zien hoe verschillend mensen haken. De een maakt lange lossen, de ander strakke stokjes. Zou het wat over je innerlijk zeggen?
Hoe dan ook; na deze middag zijn alle poefen gevuld en moeten alleen de bovenkantjes er nog op. Dat is toch wel meer werk dan gedacht maar ach, wat worden ze mooi! 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten